Pariisiga tutvuma

On piletid 04-09.06 Pariisi. Pole ennem seal käinud, tahaks saada pildi linnast ja prantslastest. Käiks arbatooriumisja ja mõnes muuseumis. Aeg on ju pisuke. Eifeli jaoks ei jätku aega järjekorras seista. Kas keegi oskab soovitada, millist öömaja,hotelli valida. Arvamusi on väga erinevaid - väga halbu ja häid. Kus suunas ja millega lennujaamast (väiksemast) startida???? Oleksin väga tänulik soovituste eest!

Tegelikult peaks 5 ööpäevaga ka Eiffel olema tehtav. Aga alusta sellest, et täpsusta, millisesse "väiksemasse" lennujaama lendad, kas siis BVA ehk Paris-Beauvais?

Nõus Tom'iga, et Eiffel on täiest tehtav ja pole midagi ületamatut. Eriti kui 5 päevaks minna.

Hotelliga on lugu veidi keerulisem, aga kuskile rohkem äärelinna saab mõnesse ketihotelli enam-vähem sobiva toa üsna mõistliku hinna eest küll. Kui metroo lähedal pole probleemi kesklinna pääsemisega.

Eiffelisse võib osta ka ära pileti nende ametlikult lehelt https://ticket.toureiffel.paris/en#faq_list

Hetkel ei ole küll vist juunikuu ajad avanenud veel. Siis tuleb ainult valitud kuupäeval ja kellaajal kohale minna ning ei pea järjekorras seisma. Pileti etteostmist soovitaks ka muuseumite osas. Nõuab küll veidi planeerimist ja kõik ei ole nii spontaanne, aga samas ei pea oluliselt kuskil järjekorras passima. Suvel on külastajaid päris palju.

Nõus eelmise postitajaga (marta3), et Eiffeli ja muuseumide piletid võimalusel ette osta. Käisin ise enne koroonat ja juulikuus, vbl on midagi vahepeal muutunud. Olin koha peal 3,5 päeva. Selle ajaga jõudsin 2 korda Louvres käia, Eiffel, Versailles, Notre Dame, Sainte Chapelle, triumfkaar jms väiksemad asjad ka. Louvre, Eiffeli ja Versaillesi piletid ostsin ette ametlikelt veebilehtedelt. Tasus väga ära, ei pidanud ulmelises järjekorras seisma. Enne tasub ajaplaan läbi mõelda ja see välja uurida, kus ukse juures ja millises järjekorras seisma pead oma ajalise piletiga.

Louvre kohta enne läbi mõelda, mida näha tahad ja uurida välja, kus pool need asuvad. Maja on hiiglaslik. Ma veel ostsin koha pealt mingi raamatukese kuulsamatest eksponaatidest ja laenutasin ka audiogiidi, mida on mitmes suuremas keeles saada.

Versailles on huvi korral rongiga kergesti tehtav ja soovitan vaadata nii lossi kui aedu. Mingitel päevadel töötasid purskkaevud ka, mingitel ainult osa. Samuti võtsin kas audiogiidi või oli mul mingi sellelaadne äpp, täpselt ei mäleta, aga andis palju juurde.

Sainte Chapelle kabeli ülemine korrus oma vitraažakendega oli minu jaoks kindlasti vaatamist väärt. Sinna piletit ette ei ostnud.

Ööbisin Select Hôtel Paris Rive Gauche. Sai osade vaatamisväärsuste juurde jala minna ja Versailles'i rongi peale sai lähedal asuvast metroopeatusest, ei pidanud päris rongijaama minema. Nii hotelli kui hommikusöögiga jäin väga rahule. Aga siis olid hinnad praegusest taskukohasemad ja sain mingi soodusdiili ka.

Olime Pariisis kaks päeva ja ühe öö.

Lendasime Beauvais lennujaama. Lennujaama ees on üle tee kohe busside peatused / terminal. Sealt läheb otsebuss Pariisi. Võibolla saab pileti ka interneti teel osta, aga meie ostsime kohapealt piletimüügi kioskist. Bussile minekuks on elav järjekord ehk kes ees, see saab bussile ja kui peale ei mahu, siis pead järgmist bussi ootama. Oodates pead seisma järjekorras ka siis kui buss väljub alles paari tunni pärast. Seal on nööridega märgistatud järjekord nii et trügimist või kellestki mööda minemist ei ole. Me mahtusime õnneks esimesele bussile. Tagasi lennujaama saab bussiga samast kohast kus buss Pariisis peatub. Pileti ostsime jällegi alles siis kui jõudsime bussijaama ja olime nii arvestanud, et mis kell läheb buss ja saime ilusti sellele.

Meil olid väga kerged seljakotid ja nii olime vabad oma liikumistes. Pariisis liikusime ringi ainult jalgsi. Üheski kohas, kuhu pidi pileti ostma, et sisse pääseda, me sees ei käinud.

Meile ühest päevast Pariisis piisas ja teisel päeval käisime uuesti nendes kohtades, mis esimesel päeval väga meeldisid.

Öömajaks oli meil Grand Hotel Du Havre. See on airbnb öömaja https://www.airbnb.co.uk/rooms/46611756?source_impression_id=p3_1714579298_Cj6CJsvCEMpe3eTu. Meil oli öö kolmele 130 EUR. Arvestades hinda ja asukohta olime rahul sellega, sest see oli parim, mis antud hetkel saada oli. Tahtsime öömaja sellises asukohas, et saame kõikjale jalgsi liikuda ja jäime asukohaga rahule. See on hotell, kus meil oli kolmene tuba, kus olid kolm üheinimese voodit. Me jäime hotelliga väga rahule ja ei virise või ei kurda millegi üle. Jõudsime hotelli alles magamise ajaks, öösel magasime väga hästi ja hommikul asusime uuesti läbi Pariisi vaatamisväärsuste bussijaama suunas teele.

Öömaja juures asus paar toidupoodi. Moulin Rouge asub 1,2 km kaugusel. Arc de Triumphe asub 2,6 km kaugusel ja seal käisime nii lennujaamast tulles kui lennujaama minnes mööda. Eiffeli torn asub 3,7 km kaugusel ja seal käisime samuti nii lennujaamast tulles kui lennujaama minnes. Seal oli hea pargis istuda, puhata ja süüa. Lennujaama minev bussijaam asub 3,8 km kaugusel hotellist, aga me ei käinud kordagi otseteed, ikka suure ringiga, et ka mujalt läbi minna. Näiteks Arc de Trieumphe asub bussijaamast 1,7 km kaugusel ja see oligi meie esimene sihtkoht lennujaamast tulles. Käisime ka Champs-Elysees ja Place de la Concorde platsil. Louvre asub hotellist 1,9 km kaugusel, Notre-Dame 3,5 km kaugusel, Panthéon asub 4,3 km kaugusel, Montparnasse 4,7 km kagusel. Montparnasse piirkonda minek ei olnud kõige parem otsus, aga vähemalt saime seal pargis jälle puhata ja süüa. Katakombide juures Catacombs of Paris käisime ka, see ka Montparnasse piirkonna juures. Teel Montparnasse peatusime pargis Parc pour enfants de l'avenue de Breteuil ja sõime pargipingil. Me ostsime alati toidupoodidest süüa ja sõime parkides. Louvre kõrval on ilus park Tuileries Garden. Ladina kvartalis käisime ka. Seine jõe ääres jalutasime pikalt ja möödusime ka Orsay muuseumist. Need olid peamised kohad kus käisime, aga kõiki kohti praegu enam ei mäleta ka. Ei tundnud puudust või vajadust, et miks me rohkem päevi Pariisis ei veetnud, ühest tervest päevast piisas täiesti.

Pariisist ära lennates Beauvais lennujama kaudu jõudsime lennujaama liiga vara. Vist 5-6 tundi enne lendu. Beauvais linn asub lennujaamale suht lähedal ja linna saab mõõda mõnusaid rattateid liikudes. Käisime Lidl toidupoes, mis asub lennujaamast 2,8 km kaugusel ja poodi liikudes jääb teele ka McDonalds. Kohe McDonaldsi kõrval on suur roheala park (lennujaamast 2,3 km kaugusel), kus saab teha erinevaid spordialasid ja seal on ka tasuta miniloomaaed. Me veetsime seal pargis oma aja lendu oodates.

See kõik on võimalik kui ringi reisida kerge seljakotiga ja kui jaksata käies ringi liikuda.

Ehk on soovitustest kasu või saab häid mõtteid.

Olles väga mitmeid kordi Pariisis käinud ja endiselt selles linnas "valgeid laike" ehk kohti kuhu tahaks minna aga pole jõudnud omades, pean tunnistama, et ma ei kujuta hästi ette, et Pariisis ühet päevast piisaks. Aga eks arvamusi on loomulikult erinevaid.

Ja näiteks Louvre'issegi jõudsin vist alles neljandal või viiendal käigul.

Aga et mitte olla umbmäärane, siis kesklinnas jalutamise kõrval tasub kindlasti ära käia nii Orsay muuseumis, Opera Garnier'is, Tuileries'i aedades, LaFayette'i kaubamajas (vanasti oli allkorrusel ka pisike Pierre Herme pood kus soovitan väikse makroonide valiku karpi kokku kombineerida), jalutada Seine'i kaldapealsel, Champs-Elysee, väike paadituur Seine'il, Eiffel ja Marsi väljak jne. Ja lihtsalt jalutada eri kvartalides mis kõik on üsna omamoodi - alates Ladina kvartalist, St:Germain'ist ja saartest Seine'il ning lõpetades Marais'ga. Pluss muuseumide valik on selline mida vist üheski teises Euroopa linnas pole (London ehk vaid välja arvatud). Ja neid on ka kesklinnast väljas (näiteks Teadus- ja Tehnoloogialinnakus, natuke aegunud ja kulunud ehk on, aga sinnakanti sattudes tasub läbi põigata).

Juuni esimene nädal võivad Pariisis hotellide hinnad olla üsna laes. Nimelt toimub The French Open (tuntud ka kui Roland-Garros) alati juuni alguses, käesoleval aastal justnimelt 20.05-09.06 ja taoliste suurürituste ajal, nagu ka hiljem olümpia ajal, kerivad majutusasutused mitmekordselt hindadele juurde. Võib ju arvata, et Roland-Garrose publik on keskmisest kõrgema tasemega majutustes, aga üldine surve hotellide saadavusele jätab oma jälje ka madalamale otsale. Seega jah, äärelinn pluss metroo (kui sealgi midagi hea hinna/kvaliteedi suhtega üldse veel leidub). p.s. Muidugi metrood on ka iseenesest Pariisi igapäevaelu, ja neid võib alati käsitleda kui reisiprogrammi üks osa.

Eifeli asemel soovitaks The Montparnasse Tower, saab vähemalt sama hea vaate linnale ja lisaks näeb seal ka Eifelit. Lisaks palju odavam ja kui mina käisin polnud ka järiekorda.

Montparnasse torni soovitasid kunagi ka prantslased ise - põhjusel, et tegemist on silmapaistvalt koleda ning ümbrusesse sobimatu majaga ja seetõttu on selle katus ainus koht, kus ta Pariisi panoraami ära ei riku ;-)

Aga nii isiklikult -- Pariis ilma Eiffeli tornita on nagu viin ilma alkoholita ...

Hotell võta sinna kus rahakott välja kannatab ja metroo või RER peatus läheduses on. Metrooga tasub sõita kindlasti kuna Pariis on väga suur ja suhteliselt laialivalgunud linn. Erinevate maamärkide vahel on piisavalt palju mitte nii väga silmapaistvat suurlinna, et see osa metrooga läbida. Metroo on väga tasemel ja viib praktiliselt iga nurga peale.

Sinu märgitud ajavahemikuks on hotelle hinnaklassis 400 ... 500 € saadaval piisavalt. Vt. näiteks accorhotels.com Tõsi, need odavamad Ibised on sama isikupäratud kui McDonald'sid kuid saad hinnasihi paika ja võid ka Bookingust ja AirBnB-st siis prantsusepärasemaid kohti otsida ja otsustada, kas hind on seda väärt...

Me olime selles hotellis Pavillon Opera Lafayette https://www.booking.com/hotel/fr/pavillon-opera-lafayette.et.html?aid=333369&label=pavillon-opera-lafayette-PBKNAvodYpCFCdk0_I5EbAS624650471006%3Apl%3Ata%3Ap1%3Ap2%3Aac%3Aap%3Aneg%3Afi%3Atiaud-2007851544176%3Akwd-2425955715%3Alp9061552%3Ali%3Adec%3Adm%3Appccp%3DUmFuZG9tSVYkc2RlIyh9YcLgEXIAJSu2fIX5Olt3Yyo&sid=9bb2a9343d8a549e2920925c3be85c67&age=11;age=8;age=9;all_sr_blocks=30988002_88925833_0_2_0%2C30988002_88925833_0_2_0%2C30988002_88925833_0_2_0;checkin=2024-05-03;checkout=2024-05-06;dest_id=-1456928;dest_type=city;dist=0;group_adults=3;group_children=3;hapos=1;highlighted_blocks=30988002_88925833_0_2_0%2C30988002_88925833_0_2_0%2C30988002_88925833_0_2_0;hpos=1;matching_block_id=30988002_88925833_0_2_0;no_rooms=1;req_adults=3;req_age=11;req_age=8;req_age=9;req_children=3;room1=A%2CA%2CA%2C8%2C9%2C11;sb_price_type=total;sr_order=popularity;sr_pri_blocks=30988002_88925833_0_2_0__25620%2C30988002_88925833_0_2_0__25620%2C30988002_88925833_0_2_0__25620;srepoch=1714631008;srpvid=09092cd821b802ec;type=total;ucfs=1&#hotelTmpl

Algul võtsime kallima kesklinna lähedal, aga siis tundus metrooga liikumine piisavalt lihtne ja liikusime veidi eemale odavamasse hotelli. Hotell oli korralik, ainult metrooga oli vaja natuke sõita.

Triumfikaare pileti soovitan ka ette ära osta netist kui saab, kohapeal on järjekorrad.

Versailles pilet ostke kindlasti paar nädalat ette ära, tasub vaatamist. Kui tahate minna, siis peaaegu 1 päev sellele planeerida.

Me olime ka 4 päeva ja Eiffeli, Moulin Rouge, Triumfikaare ja Versailles saime ilusti vaadatud. Louvre jätsime ära.

Moulin Rouge piletid peaks ka juba praegu netist ette ära ostma, hiljem ei ole kohti saada.

Metroos olge ettevaatlikud ja oma telefone ärge väga lehvitage, Pariis pole kõige turvalisem linn siiski. Ibise hotelle võite ka bookingust vaadata, need on täiesti head, aga kindlasti nii kesklinna lähedal kui leiab, väga kaugele võttes kulutate palju puhkuseaega sõidule ja metroole.

Mina ütleks, et Pariis on kompaktne ja turistile mugav linn, vahemaad on lühikesed. Kindlasti tuleb hotell võtta kesksesse kohta (isiklik eelistus on Ladina kvartal või Marais) - mitte kuskile äärelinna!

Metroo on kole ja ebaturvaline, pigem jõelaev või takso (pole nii pikad sõidud, et kalliks läheks). Soovitan DK Silmaringi Pariisi raamatut, sealt leiad oma lemmikud kohad mida kindlast näha. Raamatus on ka toredad jalutustiirude näidised.

Nõus, et ladina kvartal on hotelli jaoks väga hea koht, samas pole seal suurte kettide hotelle eriti. Aga leidub täitsa ilusaid ja hea hinnaga hotelle Luxembourgi aia ümbruses nt. Kannatab kenasti sealkandis ka hiljem õhtul jalutada, mõni jook võtta jne ....

Ega päevasel ajal ei ole metrool viga midagi, õhtu kui rahvast hõredalt, ilmuvad sinna igasugu imelikud tegelased.

girlwithpearl -- millel põhineb väide, et Pariisi metroo on ebaturvaline?

Pariisi metrooga sõidab iga päev mitmeid miljoneid inimesi, ainuüksi turiste on Pariisis igapäevaselt rohkem kui miljon.

Arvestades veel sel suvel juulis ja augustis toimuvaid olümpiamänge võib olla kindel, et Pariis on praegu pigem turvaline linn. Loomulikult on tegu väga kireva rahvastikuga suurlinnaga, seega tasub ikka olla tavapäraselt ettevaatlik, st. mitte kanda rahakotti, telefoni ja dokumente lahtises jakitaskus, hoida kott suletuna ja rahvasummas pigem kõhu kui selja peal ning kõik laabub. Nii päeval kui öösel.

Kole või ilus on selline subjektiivne -- marmorit ja kristalli nagu Moskva või Peterburi metroojaamades on kindlasti kordades vähem aga tegemist on jumala normaalse hästi loogilise ja funktsionaalse ühistranspordiga väga mõistliku hinna eest. Ning metroo ei sõltu maapealsest liiklusest nagu näiteks takso.

Kompaktsus on samuti selline subjektiivne -- arvesta, et Louvre juurest piki Champs-Élysées avenüüd on triumfikaareni üle 3 kilomeetri, sealt Eiffeli tornini veel ligi 2 km. Ja Sacré-Cœur ning Montmartre on Louvrest umbes 3 km hoopis teises suunas. Kui oled harjund palju jala liikuma, siis pole probleem aga aega läheb tublisti ja huviväärsuste vahel jala liikudes on seal vahepeal ikka päris palju igavat ja mittemidagiütlevat suurlinna.

Last-not-least -- õhtupimeduses Montmartrelt Moulin Rouge juurest kesklinna sõites tundus vähemalt mulle metroo veidi turvalisema valikuna kui see vahema lihtsalt jalutada.

julgen siiski väita, et metroos on vilavate silmadega kahtlast rahvast oluliselt rohkem kui maapealses (või veepealses) transpordis. Muidugi ei pruugi seal midagi toimuda (kui hoiad kotil silma peal ning väldid teatud seltskonnaga silmsidet), aga meeldiv elamus see ka just pole.

Eiffeli külastamise võluvam alternatiiv on imetleda õhtul tuledes torni mõne jalakäijate silla peal piknikku pidades.

Ladina kvartalis (ja St Germainis) on palju just mitte-suureketi hotelle. Väiksed ja iseloomuga pigem. Toredaid bistroosid ja kohvikuid piisab. Ja tänaval palju pintsakus mehi, sall elegantselt kaela ümber.