Nizza ja lähiümbrus

Käisime Nizzas ja lähiümbruses aprilli lõpus 2024. Jagan oma kogemust, et tulevastel reisijatel oleks lihtsam. Aga ajas ju muutub kõik...

Lendasime LOT-ga, ümberistumine Varssavis (ooteaeg minnes tund, tulles kaks). Hotell Oasis asub merest kaugemal, aga tänav viib otse promenaadile. Lennujaama trammipeatuses ostsime 7-päeva sõidukaardi (nii tramm kui (vastava tähistusega) buss). Ühele inimesele oli 52€.

Hotell oli väike ja väga puhas. Hommikusöök munapuder, peekon, viinerid, juustud, vorstid, sink, saiakesed, hakitud puuviljad, kohvimasin paljude valikutega.

Külastasime Monacot. Sinna sõiduks on vaja jõuda Nizza sadama juurde (Port Lympia). Notre-Dame kirikust liikudes Monaco suunas on ülejärgmine tänav Rue Arson. Selle kirikupoolsel küljel on peatused (ühes foorumis juhiti tähelepanu, et need vahetavad aeg-ajalt asukohta). Bussid 600 ja 601 sõidavad Monacosse. Valisime bussi 600, et nautida imelisi vaateid merele. Kuna Monaco on teine riik, siis sõites bussiga sinna, tuleb osta eraldi pilet 2,50€. Kui aga tuled viimases Prantsusmaa peatuses Liberte maha, saad sõidukaardiga, kõnnid 5 minutit, oled juba Monacos.

Matkamine. Kui sõita nt bussiga 82 Eze, siis on huvitavad märksõnad parfüümid, kunstnikud, kaktused. Aga sellest külast on võimalik mööda jalgteed laskuda 2100m pealt alla mere äärde. Proovisime ülesronimise varianti ja selleks kulus tund. All mere ääres saab jälle istuda liin 600 bussi peale sõidukaardiga.

Cannes'i sõidul on kaks varianti - kiire ja kallis ning aeglane ja sõidukaardiga. Lennujaama Terminal 2-s asub ka bussijaam. Sõites sealt kiirteed bussiga 25 minutit ja makstes 20€ või kasutad sõidukaarti näiteks Park Phoenix peatusest ja 1h 30min.

Villa Ephrussi de Rothschild (buss 15 Nizza sadama juurest) asub Saint-Jean-Cap-Ferrat poolsaarel. Seal on väga hubane mõis ja rikkaliku taimestikuga aed. Tasub külastada!

See piirkond on väga mõnus pika nädalalõpu veetmise võimalus.